„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.

Kes tsitaadist aru ei saanud, siis neli kilo on 4000 eurot ning veits flex tähendab uhkustamist, aga seda mitte ülbelt, vaid humoorikalt. Oma päris esimeses töökohas tahaksid inseneritudengid Kristjan Taimla ja Anna Sihvart kätte saada 2500-3000 eurot.

Lugeja küsib:

Kui töötajal on kirjas, et ta ei tohi minna teatud aja jooksul konkurendi juurde tööle. Tasu selle eest ei maksta ja eraldi lepingut tehtud pole. Kas töötajalt võib nõuda kompensatsiooni selle eest, et läheb konkurendi juurde.

Vastab advokaadibüroo Lextal partner Kristi Sild:

Vastavalt TLS § 24 kehtib pärast töölepingu lõppemist kohaldatav konkurentsipiirangu kokkulepe üksnes juhul, kui see vastab TLS § 23 lg 2 ja 3 sätestatud tingimustele, on sõlmitud kirjalikult; selle eest makstakse hüvitist vastavalt sama paragrahvi lõikele 3 ning see on sõlmitud kuni üheks aastaks arvates töölepingu lõppemisest.

Edasi loe: https://www.sekretar.ee/uudised/2024/04/23/kkk-konkurentsipiirang

Statistikaameti andmetel oli naiste brutotunnitasu 2023. aastal 13,1% väiksem kui meestel. Sooline palgalõhe vähenes aastaga 4,6 protsendipunkti võrra.

Möödunud aastal oli naiste keskmine brutotunnitasu 10,27 eurot ja meestel 11,82 eurot. Kõige suurem oli meeste ja naiste palkade erinevus hulgi- ja jaekaubanduse, mootorsõidukite ja mootorrataste remondi (25,5%), info ja side (25,1%) ning finants- ja kindlustustegevuse (24,9%) tegevusalal.

Edasi loe: 

Statistikaameti andmetel oli naiste brutotunnitasu 2023. aastal 13,1% väiksem kui meestel. Sooline palgalõhe vähenes aastaga 4,6 protsendipunkti võrra.

Möödunud aastal oli naiste keskmine brutotunnitasu 10,27 eurot ja meestel 11,82 eurot. Kõige suurem oli meeste ja naiste palkade erinevus hulgi- ja jaekaubanduse, mootorsõidukite ja mootorrataste remondi (25,5%), info ja side (25,1%) ning finants- ja kindlustustegevuse (24,9%) tegevusalal.

 Edasi loe: https://www.stat.ee/et/uudised/sooline-palgalohe-aastaga-vahenenud

Rahvusvaheline uuring näitab, et iga kolmas töötaja kaalub parema töökoha saamiseks välismaale kolimist.

Rohkem on nõus kolima töötajad, kellel on kõrgem sissetulek ja kõrgem haridustase (29%) ning nad on peamiselt valmis ümber asuma tööks oma praegusel erialal (55%). Perega ümberkolimine (60%) ja rahalise kasu võimalus (60%) on peamised motivaatorid välismaal töötamiseks.

Edasi ioe: https://www.sekretar.ee/uudised/2024/04/23/kolmandik-inimesi-on-valmis-too-parast-valismaale-kolima

Soomes seisavad autoremonditöökohad tööjõuprobleemi ees, kuna noored ei soovi enam mehhaanikuteks õppida. Eestis on noorte huvi eriala vastu jätkuvalt suur, kuid ka Eestis pole mehhaanikutel töö leidmisega probleeme ja nõudlus väljaõppinud tööjõu järele ületab pakkumise.

Soomes on autoremondi mehhaanikutest sedavõrd suur puudus, et töökojad võtavad õpipoisilepinguga tööle juba alaealisi, kirjutas YLE.